08.02.2016.

Nordea: aktivitāte pirkumiem internetā  palielinās

Bankas novērojumi liecina, ka Nordea klientu vidū arvien lielāku popularitāti gūst iepirkšanās interneta vidē – 2015. gadā, salīdzinot ar 2014. gadu, par 16% pieaudzis tiešsaistē veikto pirkumu skaits, izmantojot bankas norēķinu kartes. Bankas klienti Baltijā arvien labprātāk dod priekšroku norēķiniem ar karti nevis skaidru naudu. Tas apliecina, ka klientu uzticība maksājumu kartēm kā ērtam un ikdienā lietojamam maksāšanas līdzeklim ir pieaugusi, tā Margus Auns (Margus Aun), Kontu un karšu nodaļas vadītājs Baltijā.

“Klienti arvien vairāk veic pirkumus tiešsaistē, turklāt pieaug arī kredītkaršu lietotāju skaits. Šo tendenci, pirmkārt, varam skaidrot ar nereti pievilcīgāko cenu piedāvājumu, iepērkoties internetā, kā arī plašāku produktu un pakalpojumu klāstu. Šo ievērojamo pieaugumu noteikti ietekmējusi arī kredītkaršu pieejamība un iespējas veikt drošus pirkumus interneta vidē,” tā Margus Auns, Kontu un karšu nodaļas vadītājs Baltijā. “Otrkārt, kredītkarte bez tās pamata funkcijām piedāvā vairākas klientam izdevīgas iespējas: bezmaksas ceļojumu apdrošināšanu, pirkumu apdrošināšanu, dažādas atlaides un punktu krājkontu.

“Kopējā tendence karšu lietošanā Latvijā ir līdzīga statistikai visā Baltijas reģionā. 2015. gadā Latvijā, salīdzinot ar 2014. gadu, par 8% pieaudzis veikto pirkumu skaits. Aktivitāte liecina, ka pieaug uzticība e-komercijai, jo maksājumu karšu lietošana pirkumiem internetā pagājušā gadā pieaugusi par 9%,” informē Kitija Rudzīte, Nordea Karšu produktu un pakalpojumu attīstības vadītāja.

Ņemot vērā, ka dažādu tiešsaistes risinājumu popularitāte, tai skaitā iepirkšanās internetā, turpina pieaugt, Eiropā uzrādot pieaugumu par vairāk nekā 11%*, klientiem arvien svarīgāks kļūst jautājums par drošību. “Neskatoties uz to, ka kredītkaršu lietošana pirkumiem internetā ir viens no uzticamākajiem un drošākajiem risinājumiem, mēs iesakām ievērot pamatprincipus drošiem pirkumiem internetā, piemēram, pirkumus veikt pie zināmiem tirgotājiem un tiem, kuri atbalsta drošos pirkumus internetā, kad veicot pirkumu klients papildus tiek identificēts, izmantojot privāto internetbankas klienta numuru un kodus,” piebilst K.Rudzīte.

* RetailMeNot un Centre for Retail Research 2015.gada pētījuma dati


Papildu informācijai: 
Signe Lonerte, Komunikācijas departamenta vadītāja Baltijas valstīs, tālr.: 6 700 5469, mob.:29 116 146, signe.lonerte@nordea.com