14.10.2015.

Nordea biznesa skola „No idejas līdz investoram” palīdzēs audzēt jauno uzņēmēju ambīcijas

Turpinot atbalstīt jaunos un topošos uzņēmējus, Nordea biznesa skola „No idejas līdz investoram” atklāj jauno mācību sezonu. Sadarbībā ar vairāk nekā 20 partneriem, tostarp tirgū atzītiem ekspertiem, nozaru profesionāļiem un pieredzējušiem uzņēmējiem, programmas dalībnieki pus gadu bez maksas saņems zināšanas, praktiskus padomus un individuālas konsultācijas uzņēmējdarbībā. Pieteikšanās līdz 26. oktobrim, aizpildot pieteikuma anketu nordea.lv/biznesaskola.

„Gadu no gada aptaujājot jaunos uzņēmējus un sekojot līdzi to biznesa attīstībai, arvien pārliecināmies, ka galvenais motivējošais faktors veiksmīgai biznesa uzsākšanai ir nevis finansējums, bet gan zināšanas jeb know-how, spēcīga komanda, skaidri definēti biznesa mērķi un pārdomāts biznesa modelis. Nereti tieši šie faktori ir iztrūkstošais ķēdes posms, lai uzņēmējs savu biznesa ideju veiksmīgi pārvērstu reālā, funkcionējošā biznesā. Esmu gandarīta, ka Nordea biznesa skolas filozofija „sniegt makšķeri nevis zivi” sevi attaisno un pēc piecām aizvadītām sezonām varam lepoties ar veiksmes stāstiem, kas no biznesa idejas izauguši par atzītiem zīmoliem gan Latvijas, gan ārvalstu tirgos. Lai gan 60% jauno uzņēmēju norāda, ka pēc programmas absolvēšanas turpina attīstīt uzņēmējdarbību, kas ir arī galvenais to ienākumu avots, jaunajā Nordea biznesa skolas sezonā motivēsim jaunos uzņēmējus „raudzīties plašāk” un izvirzīt ambiciozākus biznesa mērķus,” norāda Guna Zagorska, Nordea bankas vadītāja Latvijā Mazo un vidējo uzņēmumu departamenta vadītāja.

Juris Birznieks, Latvijas Biznesa Eņģeļu tīkla valdes loceklis un dibinātājs: „Analizējot tirgu un jauno uzņēmumu attīstību, redzam, ka lielākais jauno uzņēmēju izaicinājums un nereti arī iemesls nesekmīgai biznesa attīstībai, ir pārlieku liela aizraušanās ar savām biznesa idejām. Tā vietā, lai mērķtiecīgi strādātu ar klientiem, identificētu efektīvākos pārdošanas kanālus, ar savu produktu vai pakalpojumu radot pievienoto vērtību klientam, uzņēmēji sāk no otras puses – rada produktu un tad domā, kā to pārdot. Lai jaunais uzņēmējs veiksmīgi piesaistītu finansējumu, neatkarīgi no tā veida, galvenais priekšnosacījums ir pilnīga klientu vajadzību izzināšana un atbilstoša mērķa tirgus izvēle. Šobrīd tirgū ir pietiekami daudz biznesa ideju, kam trūkst biznesa līdera ar ambīcijām un attīstības plāna, kas ir galvenais, ko sagaida investors.”

Par Nordea biznesa skolu

Nordea biznesa skola sadarbībā ar izcilākajiem nozaru ekspertiem Latvijā, vadošajām mācību un konsultāciju kompānijām un pieredzējušiem uzņēmējiem, pus gadu bez maksas sniedz jaunajiem un topošajiem uzņēmējiem pilnu uzņēmējdarbības mācību ciklu, kas strukturēts atbilstoši biznesa modelēšanas „audekla” (Business Model Canvas) principiem. Programma ietver zināšanu un pieredzes apmaiņu, sākot no biznesa plāna izstrādes, tirgus izpētes, komandas veidošanas pamatprincipiem un pārdošanas kanālu identificēšanas līdz finanšu plūsmas plānošanas, pārdošanas un eksporta, mārketinga un zīmola vadības konsultācijām, kā arī programmas noslēgumā - „randiņam ar investoru”. Programmas laikā ikviens tās dalībnieks saņem papildu mentoringa un koučinga konsultācijas, kā arī tiek veicināta pieredzes apmaiņa ar Nordea biznesa skolas absolventiem jeb Alumni.

Līdz šim Nordea biznesa skolā piedalījušies tādi Latvijā atpazīstami zīmoli kā kafijas ražotne "Andrito Kafijas Grauzdētava”, dizaina mēbeles bērniem „KUKUU”, apģērbu zīmols „PAIYA”, aksesuārs velosipēdistiem „Velo sock”, dekoratīvā betona dizaina produkti „Zefīrs”, Latvijā ražotie brokastu musli maisījumi „Musli Grace”, daudzfunkcionālā dizaina mēbele „DUSIS”, „GIGI BLOKS” rotaļu kluči u.c.

Nordea biznesa skolas partneri: Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls, Stokholmas Ekonomikas augstskola Rīgā, Rīgas ekonomikas augstskolas Mentoru klubs, uzņēmējdarbības atbalsta biedrība „Līdere” un uzņēmēja Aiva Vīksna, pārdošanas un mārketinga eksperts Kārlis Apkalns, koučinga eksperti Lāsma Novika un Laura Kuršīte, inovāciju un zināšanu biedrība „ZINIS”, personāla apmācību uzņēmumi „Triviums Apmācība”, „Fontes Vadības konsultācijas”, Latvijas Iepakojuma asociācija, Latvijas start-up uzņēmums „Fastr”, „Kwintet production”, loģistikas speciāliste un zīmola „Gludināmais koks” vadītāja Ilze Baumane, intelektuālā īpašuma aizsardzības konsultāciju uzņēmums „TriaRobit”, uzņēmējs un izmaksu ieguvumu analīzes eksperts Normunds Čiževskis un uzņēmums „Bizpro”, eksporta konsultāciju un tirgus izpētes uzņēmums „GatewayBaltic”, grāmatvedības pakalpojumu uzņēmums „NUMERI”, zvērinātu advokātu birojs „Markvarte Lexchange” un personāla atlases uzņēmums „CV-Online Latvia”, konsultāciju kompānija „Demarsch”, lietišķās informācijas dienests „LID”, „Jauno uzņēmēju centrs”, finanšu kompānija „Capitalia”, radošā reklāmas aģentūra „DDB”, loģistikas eksperts Uldis Piekuss un Biznesa efektivitātes asociācija, Latvijas attīstības finanšu institūcija „Altum”, franšīzes konsultāciju uzņēmums „Francity”.

Pieteikšanās Nordea biznesa skolai „No idejas līdz investoram” līdz 26. oktobrim, aizpildot pieteikuma anketu www.nordea.lv/biznesaskola.


Papildu informācijai: 
Signe Lonerte, Sabiedrisko attiecību vadītāja, Nordea Latvija, tālr.:6 700 5469, mob.:29 116 146, signe.lonerte@nordea.com