16.05.2013

Noslēdzas Nordea biznesa skolas „No idejas līdz investoram” ceturtā sezona

Uzsāktās biznesa idejas - no skrejriteņa līdz klavierbūvniecībai

Pēc sešu mēnešu ilgām mācībām 16 drosmīgākie Nordea biznesa skolas absolventi, jaunie uzņēmēji, investoriem un plašākai auditorijai prezentēja savas biznesa idejas. Līdz ar to  noslēgusies Nordea biznesa skolas ceturtā sezona. Programmas ietvaros sadarbībā ar 19 sadarbības partneriem - vadošo ekonomikas augstskolu, apmācību un konsultāciju centriem Latvijā un nozaru profesionāļiem - 50 jaunie uzņēmēji ieguva praktiskas zināšanas sava biznesa īstenošanai.


Nordea Privātpersonu un uzņēmumu segmentācijas vadītāja, Nordea biznesa skolas vadītāja Kristīne Lomanovska: „Nordea biznesa skola turpina sevi pierādīt un īpašs prieks, ka programmas mērķis – dot jaunajiem uzņēmējiem „makšķeri, nevis zivi” - sevi attaisno. Nostiprinājām pārliecību, ka dalībnieki visaugstāk vērtē tieši mācību laikā iegūtās zināšanas, kontaktus un iespēju apmainīties pieredzēm, un ne vienmēr jauna uzņēmēja galvenā motivācija ir finansējums. Uzskatu, ka viens no šī brīža lielākajiem veiksmes stāstiem ir programmas absolventu aktīvā līdzdalība, daloties gan savos veiksmes stāstos, gan identificējot „grābekļus”, uz kuriem nevajadzētu uzkāpt. Šo iesākto tradīciju saglabāsim arī nākamajā mācību sezonā, kas tiks uzsākta jau šī gada rudenī.”

„SAF Tehnika” valdes priekšsēdētājs, investors Normunds Bergs: „Uzskatu, ka trīs lietas, bez kā jaunais uzņēmējs attīstot biznesu nevar iztikt, ir ticība savai idejai, izturība un spīts. Ja šie trīs komponenti tiek savienoti un biznesa ideja pati par sevi ir dzīvotspējīga, bizness būs veiksmīgs. Tomēr svarīga atziņa, ko iesaku ņemt vērā ikvienam jaunajam uzņēmējam – pie biznesa idejas jāturas, ja tai ir jēga. Šis bieži vien ir lielākais klupšanas akmens, attīstot vēl nepārbaudītu biznesu.”

Nordea biznesa skolas absolvente, jaunā uzņēmēja, idejas „Vakuuma kaltētu ogu un augļu ražošana” autore Elīna Veidemane: „Uzņēmēja ikdiena ir izaicinājumu pilna, un svarīgi atrast veidus, kā iegūt īsto informāciju un kontaktus īstajā laikā un vietā. Nordea biznesa skola man devusi neatsveramas zināšanas, jo esmu ne vien atradusi domubiedrus un nodibinājusi kontaktus, bet arī ieguvusi plašāku redzējumu, kas īpaši noderīgi jaunajam uzņēmējam, veidojot un attīstot savu biznesa ieceri.”

Šajā mācību sezonā jaunās biznesa idejas saistītas ar unikāliem inženiertehniskiem projektiem, tostarp  dzīvojamo telpu projektēšanu un būvniecību, suvenīru, bērnu attīstošo rotaļlietu un apģērba ražošanu, kā arī sevi jau pierādījušām biznesa idejām pakalpojumu nozarē. Šosezon kopā tika saņemti 300 biznesa ideju pieteikumi - seši uz vienu mācību vietu.

Nordea biznesa skolas partneri: Stokholmas Ekonomikas augstskola Rīgā, Rīgas ekonomikas augstskolas Mentoru klubs, uzņēmējdarbības atbalsta biedrība „Līdere”, inovāciju un zināšanu biedrība „ZINIS”, koučinga pakalpojumu uzņēmums „Baltic Coaching Centre”, personāla apmācību uzņēmumi „Triviums Apmācība”, „Fontes Vadības konsultācijas”, „Demarsch”, pārdošanas un mārketinga lektors Kārlis Apkalns, intelektuālā īpašuma aizsardzības konsultāciju uzņēmums „TriaRobit”, eksporta konsultāciju un tirgus izpētes uzņēmums „GatewayBaltic”, grāmatvedības pakalpojumu uzņēmums SIA „Kontu Birža”, zvērinātu advokātu birojs „Markvarte Lexchange” un personāla atlases uzņēmums „CV-Online Latvia”, lietišķās informācijas dienests „LID”,  jauno uzņēmēju centrs, finanšu kompānija „Capitalia”, radošā reklāmas aģentūra „DDB”, kā arī degvielas mazumtirdzniecības uzņēmums SIA "Latvija Statoil".


Nordea biznesa skolas noslēguma foto galerija.
Nordea biznesa skolas video sižets.
Vairāk par Nordea biznesa skolu: www.nordea.lv/biznesaskola