17.02.2017 .

Turpinām informēt klientus par bankas digitālo risinājumu aktualitātēm

Vakar, 16. februārī, Latvijas komercbanku asociācijas (LKA) preses konferences ietvaros Nordea Digitālo bankas produktu pakalpojumu attīstības daļas vadītājs Baltijas valstīs Jānis Paksis informēja klātesošos mediju pārstāvjus par finanšu nozares jaunumiem mobilo lietotņu attīstībā un autentifikācijas rīku ieviešanā.

Kā zināms, no šī gada 1. aprīļa, ņemot vērā Eiropas Savienības vadlīnijas, tiks mainīti klientu autorizācijas nosacījumi, kā rezultātā, Nordea klientiem, piekļūstot internetbankai vai mobilajai internetbankai, vairs nebūs iespējams izmantot vienreiz lietojamās Kodu kartes un vecos Kodu kalkulatorus. Esošos autentifikācijas līdzekļus nomainīs jaunie – Nordea Kodu lietotne un jaunais Kodu kalkulators. Lai arī autentifikācijas iespēja, izmantojot eID karti un 4 ciparu paroli, saglabāsies, vienreizlietojamās Kodu kartes un vecais Kodu kalkulators būs obligāti jāaizvieto.

Mediju pārstāvji tika iepazīstināti arī ar dažādām banku mobilajām aplikācijām, tostarp jauno Nordea bankas pakalpojumu lietotni, kas izceļas ar ērti lietojamu un pārskatāmu izvēlni, kā arī klientiem nodrošina ikdienai svarīgākos bankas pakalpojumus attālināti.

“Kopš 2012. gada, kad tika ieviestas pirmās banku mobilās lietotnes Latvijā, esam paveikuši lielu darbu, kā rezultātā šodien klientiem ir iespēja lietot izcilus mūsdienu tendencēm piemērotus, drošus risinājumus gan iOS un Android, gan Windows platformā,” stāsta Jānis Paksis.

Aizvadītajā gadā Latvijas banku mobilo aplikāciju lietotāju skaits pieauga par 56%, bet lietotnēs veikto maksājumu skaits sasniedza 3 miljonus eiro. Šobrīd mobilās lietotnes 8 Latvijas bankās izmanto 270 000 klientu, kas ir 13% no visu klientu skaita. Arī Nordea dati apliecina cilvēku paradumu maiņu, arvien biežāk izvēloties bankas pakalpojumus saņemt attālināti. Aizvadītā gada laikā Nordea mobilās lietotnes lejupielāžu skaits Baltijā pieauga par 47%, pārsniedzot 100 000 slieksni.

Raugoties nākotnē, nozares attīstību un klientu paradumu izmaiņas veicinās arvien aktīvāks digitalizācijas process, kas ir Eiropas banku darbības prioritāte. Šodien jau 44% Latvijas iedzīvotāju lieto viedtālruni, lai piekļūtu internetam, apliecinot jaunu lietotāju skaita pieaugumu un izaugsmes iespējas arī banku mobilo pakalpojumu attīstībā.

Vairāk par preses konferencē prezentētajiem nozares datiem aicinām uzzināt LKA sagatavotajos materiālos:

LKA: Autentifikācijas rīki

LKA: Mobilās lietotnes


Papildu informācija:
Edgars Žilde, Nordea bankas Latvijā Komunikācijas projektu vadītājs, tālr.: 6 700 5434, mob.: 28 452 975, edgars.zilde@nordea.com