18.06.2014

Vasaras sezonā pieaugs banku attālināto pakalpojumu lietotāju skaits

Kā liecina Nordea un pētījumu aģentūras Omnicom Media Group nesen veiktās Snapshots interneta lietotāju aptaujas dati, iestājoties vasaras periodam, pieaugs banku attālināto pakalpojumu lietošanas intensitāte. Lai gan attālināto pakalpojumu lietotāji būtiski neplāno mainīt savus paradumus, atsevišķi šo pakalpojumu lietotāju paradumi liecina par augošu tendenci bankas attālināto pakalpojumu lietošanā.

Šobrīd banku klientu attālināto pakalpojumu lietošanas aktivitāte vērtējama kā augsta – 93% respondentu vecumā pēc 18 gadiem norādījuši, ka lieto vismaz vienu no bankas attālinātajiem pakalpojumiem – internetbanku, mobilo banku vai bankas mobilo aplikāciju. Nedaudz retāk šie pakalpojumi tiek izmantoti lauku reģionos – 90%. Taču vaicājot par konkrētu bankas attālināto pakalpojumu lietošanas paradumiem, 98% respondentu atbild, ka savā ikdienā izvēlas izmantot internetbanku, 40% lieto mobilās bankas iespējas, bet piektā daļa jeb 20% aptaujāto respondentu - bankas mobilo aplikāciju. Galvenie banku aplikāciju lietotāji ir gados jauni banku klienti, kuri lielākoties dzīvo galvaspilsētā, liecina Nordea bankas un Omnicom Media Group Snapshots aptaujas rezultāti.

Kopumā bankas attālināto pakalpojumu lietotāju skaits pieaugs
Kā liecina pētījuma dati, sākoties vasaras sezonai, bankas attālināto pakalpojumu lietotāji būtiski neplāno mainīt savus paradumus. Tā piemēram, 93% internetbankas lietotāju norādījuši, ka arī vasarā internetbanku lietos tikpat bieži kā iepriekš. Līdzīgu viedokli par bankas mobilās aplikācijas lietošanas paradumiem pauduši arī 84% šī pakalpojuma pašreizējie lietotāji, kā arī 88% mobilās bankas esošo lietotāju.

Tomēr atsevišķi attālināto pakalpojumu lietotāju paradumi norāda, ka kopumā banku attālināto pakalpojumu skaits pieaugs, piemēram, bankas mobilās aplikācijas, mobilās bankas un internetbankas lietošanas aktivitāte. Proti, 13% bankas aplikācijas lietotāju plāno attālinātos pakalpojumus vasarā lietot biežāk nekā līdz šim, kamēr mobilās bankas lietotāju vidū aktīvāku mobilās bankas lietošanu prognozē 9% respondentu. Dati arī rāda, ka 11% internetbankas lietotāju apsver iespēju vasaras periodā sākt izmantot bankas mobilo aplikāciju, bet 8% - mobilās bankas iespējas.

Atbildot uz jautājumu par visbiežāk izmantotajām funkcijām mobilajās aplikācijās, respondenti norāda, ka būtiskākais ieguvums ir internetbankas funkcija – kopumā 96% bankas mobilās aplikācijas lietotāju izmanto tieši mobilās internetbankas iespējas.  Visticamāk, tieši iespēja sekot līdzi savam konta atlikumam un veikt norēķinus neatkarīgi no atrašanās vietas arī ir galvenais faktors, kas nosaka šī pakalpojuma lietošanas pieauguma lielāko potenciālu vasaras periodā.

Arī Nordea mobilās aplikācijas izmantošanas intensitāte ir trīskāršojusies un aptuveni 400 bankas klientu vērtējumā saņēmusi 4,5 punktu vērtējumu no 5 ballēm. Vairāk par Nordea bankas attālināto pakalpojumu iespējām var uzzināt www.nordea.lv