22.04.2014

Izkļūšana no „lauku viensētas sindroma” un spēja sadarboties – veiksmes faktors biznesā

Nordea biznesa skolas pieredzes apmaiņas pēcpusdienā, šī gada 17.aprīlī, programmas absolventi dalījās savos biznesa pieredzes stāstos. Par jautājumu „Kā saglabāt veiksmīgu biznesu ilgtermiņā un kāda ir publicitātes nozīme” dialogu izvērsa programmas absolventi un šā brīža dalībnieki, sadarbības partneri un citi interesenti. Izkļūšana no „viensētas sindroma”, spēja domāt kā investoram un sadarbības uzsākšana ir absolventu visbiežāk minētie veiksmes faktori veiksmīga biznesa attīstībai.

 

Konkurence paātrina biznesu

Latvijas zāļu tējas ar Latvju zīmēm zīmola „a-la-tea” idejas autore Ilze Čeže norāda, ka „domājot par sava biznesa veiksmīgu attīstību, nepieciešama ne vien labi izstrādāta un pārdomāta biznesa stratēģija, bet arī nemitīga pašattīstība. Produkta pilnveidošana un biznesa diversifikācija būs noteicošie faktori ilgtspējīga biznesa modelim.” Šobrīd produkts plaši pārstāvēts un nopērkams koncepta veikalos Rīgā, suvenīru veikalos un tūrisma centros Rīgā un reģionos. „Nenoliedzami konkurence ir svarīgs faktors, kas palīdz sasparoties un mērķtiecīgāk tuvoties vēlamajam rezultātam,” piemetina „a-la-tea” zīmola idejas.

Dzīvošana viensētā – šķērslis veiksmīga biznesa attīstībai

SIA „VacBerries” līdzīpašniece Elīna Veidemane Nordea biznesa skolas noslēgumā lepojās ne vien ar darbojošos biznesu, bet arī investora intereses izteikumiem. Neraugoties uz to, vērojot sava biznesa attīstību, biznesa idejas autore pieņēmusi lēmumu uzsākt kopīgu biznesu sadarbībā ar Nordea biznesa skolas kolēģi. „Sākotnēji Nordea biznesa skolā jaunie uzņēmēji „cīnījās” katrs par sevi kaut arī nereti biznesa idejas mēdza būt līdzīgas. Lai gan biznesa sākums manā pieredzē bijis veiksmīgs, aptuveni pēc gada sapratu, ka var vēl efektīvāk un labāk, apvienojot biznesus ar līdzvērtīgu biznesa partneri. Iesaku ikvienam „nedzīvot viensētā”, bet gan saredzēt iespējas un izmantot tās.” Šobrīd uzņēmums veiksmīgi darbojas, izmantojot B2B biznesa modeli, taču jau pārskatāmā nākotnē plāno uzsākt mazumtirdzniecību.

Emocijas un godīgums biznesā vērtē augstu

Andris Petkēvičs, „Andrito Coffee Roastery” zīmola vadītājs un idejas autors jau uzsākot Nordea biznesa skolas mācības uzsvēris, ka „emocijas un mīlestība pret savu biznesa ideju, ir galvenais biznesa veiksmes koeficienta noteicējs. Tāpat arī liela nozīme ir arī stratēģiskajai partnerībai, kas šobrīd ir viens no „Andrito Coffee Roastery” biznesa dzinējspēkiem.” Šobrīd Andra vadītais zīmols jau guvis atpazīstamību un, lai arī galvenokārt balstīts uz vairumtirdzniecību, pārstāvēts arī koncepta kafejnīcās un veikalos Rīgā un reģionos. Neraugoties uz to, Andris uzsver, ka publicitātei un redzamībai medijos biznesa attīstībā ir nozīme tikai, ja tā tiek mērķtiecīgi plānota. „Arī atklātība un godīgums biznesā tiek ļoti novērtēti, īpaši jau domājot par ilgtermiņa sadarbību ar saviem klientiem”, piemetina Andris.

„Par Tevi jāzina, lai Tevi pirktu”

Veģetārā uztura skolas „Vegus” vadītāja Dita Lase uzsver, ka īpaši jau pakalpojumu biznesā svarīga ir atpazīstamība, tādēļ par publicitāti jādomā regulāri. „Man ir jābūt tur, kur ir mani klienti, regulāri atgādinot gan par sniegtajiem pakalpojumiem, gan uzņēmuma aktualitātēm. Esmu daudzkārt pārliecinājusies par to, cik spēcīga ietekme ir jau esošo klientu rekomendācijām jeb tā sauktajam „word of mouth” fenomenam, kas nereti pārspēj jebkuru citu reklāmu,” tā Dita Lase.

Foto no pieredzes apmaiņas pēcpusdienas pieejamas saitē http://ow.ly/w1vCL

Par Nordea biznesa skolu

Nordea biznesa skola ir jauno uzņēmēju atbalsta programma, kas piedāvā sešu mēnešu bezmaksas mācību ciklu, kas aptver pilnu uzņēmējdarbības uzsākšanai nepieciešamo zināšanu spektru. Vairāk www.nordea.lv/biznesaskola