29.04.2014

Nordea bankas Latvijas filiāles 2014.gada 1.ceturkšņa rezultāti

Finanšu rezultātu sekmes 1.ceturksnī mainīgas; stabili Nordea klientu apmierinātības rādītāji; „Global Finance” atzīst Nordea par labāko banku Latvijā

Nordea bankas vadītājs Latvijā Jānis Buks: „Pirmajā ceturksnī tīrie procentu ieņēmumi sasnieguši 13,5 miljonus eiro, kas vēsturiski ir labākais rezultāts. Noguldījumu apjoms, salīdzinot ar 2013.gada pirmo ceturksni, palielinājies par 8% un sasniedzis 1,25 miljardus eiro. Turpinām attiecību nostiprināšanu ar mērķa klientiem – privātpersonām ar vidējiem un augstiem ieņēmumiem, kā arī maziem un vidējiem, un lieliem uzņēmumiem ar stabilu biznesa attīstības perspektīvu, par 3% palielinot savu mērķa klientu bāzi privātpersonu segmentā un noslēdzot 110 jaunus un veiksmīgus biznesa darījumus uzņēmumu segmentā.

Lai Latvijas filiāles finansētie nekustamā īpašuma industrijas projekti atbilstu Nordea Grupas politikai, turpinājām kredītportfeļa nodrošinājuma pārvērtēšanu, izveidojot uzkrājumus 23,7 miljonu eiro apmērā, kā arī veicām savu meitas kompāniju ieguldījumu pārvērtēšanu un līdz ar to gadu iesākot ar 15,8 miljonu eiro peļņas zudumu.

2014.gada 1.ceturkšņa konsolidētie galvenie finanšu rādītāji:

milj EUR Q1 2014 Q1 2013 Q4 2013
Kopējie ieņēmumi 12,8 15,5 16,8
Kopējie izdevumi 6,4 7,6 8,1
Peļņa pirms uzkrājumiem nedrošajiem kredītiem 6,4 7,9 8,7
Uzkrājumi nedrošiem kredītiem 23,7 2,9 9,8
Operacionālā peļņa -15,8 8,9 -3,5
Kredītportfeļa apjoms 2 839 2 865 2 855
Noguldījumu apjoms 1 249 1 156 1 323
Jauni izsniegti kredīti 72,3 47,3 82,6

 

Uzsākot gadu, īpaši varam lepoties par saņemtajiem bankas darbības vērtējumiem no mūsu klientiem un finanšu industriju pētošajām organizācijām. Tā piemēram, kā liecina jaunākā „GfK” pētījuma dati, Nordea  mērķa klientu vērtējums bankas sniegtajam servisam saglabājies nemainīgi augsts, nodrošinot līderpozīciju citu tirgus spēlētāju vidū, savukārt starptautiskais finanšu žurnāls „Global Finance” savā jaunākajā pētījumā Nordea atzinis par labāko banku Latvijā, balstoties uz tādiem kritērijiem kā uzņēmuma rentabilitāte, stratēģiskās attiecības un klientu serviss, konkurētspējīgas pakalpojumu cenas, kā arī  inovatīvi produkti un pakalpojumi.”

* Peļņas un zaudējumu aprēķinā izmantoti vadības grāmatvedības dati, sekojot Nordea Grupas finanšu rezultātu publicēšanas vadlīnijām.
** Informācija par vadības grāmatvedībā izmantotiem terminiem publicēta Nordea bankas mājas lapā www.nordea.com