31.03.2017.

Vairāk nekā 30% izmanto mobilās bankas lietotnes kā alternatīvu klientu apkalpošanas centriem

Nordea bankas veiktā tiešsaistes aptauja Baltijas valstīs skaidri parāda izmaiņas banku pakalpojumu izmantošanā, no tradicionālas pieejas pārejot uz mobiliem risinājumiem, kas sniedz klientiem iespēju pārskaitīt, saņemt un pārvaldīt naudas līdzekļus jebkurā vietā un laikā. Rezultāti rāda, ka jau 34 % lietotāju Baltijas valstīs izmanto mobilās bankas lietotnes kā alternatīvu klientu apkalpošanas centriem un 54 % izmanto lietotnes kā alternatīvu internetbankām.

Iegūtie rezultāti skaidri parāda izmaiņas klientu uzvedībā: vispirms klienti devās uz Klientu apkalpošanas centriem, tad viņi izmantoja datoru mājās vai darbā, bet tagad mēs pastāvīgi atrodamies kustībā un pārvaldām savus naudas līdzekļus, izmantojot mobilās ierīces, — bez robežām vai laika ierobežojumiem. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu Nordea mobilo lietotņu lejupielāžu skaits Baltijas valstīs februārī bija palielinājies par 49 %, sasniedzot 108 000.

Viedtālruņi un citas mobilās ierīces apvieno visu, kas nepieciešams darbam un atpūtai: no sociālajiem tīkliem, ziņu platformām un augstas kvalitātes kamerām līdz mobilās bankas lietotnēm, kas ļauj droši, ērti un efektīvi pārvaldīt ikdienas finanses. Mobilās bankas lietotnes piedāvā virkni lielisku funkciju. Lietotāji var sekot līdzi izmaiņām konta un maksājumu karšu bilancēs, pārskaitīt līdzekļus ģimenes locekļiem, draugiem vai biznesa partneriem, kā arī atrast Klientu apkalpošanas centrus vai tuvākos bankomātus, meklējot pēc skaidras naudas iemaksas un izmaksas iespējām. Rezultāti apliecina, ka 91 % lietotāju uzskata, ka mobilās bankas lietotnes ir drīzāk ērtas vai ļoti ērtas, un 89 % lietotāju uzticas mobilo banku drošības sistēmām.

93 % lietotāju Baltijas valstīs domā, ka svarīgs mobilās bankas lietotņu aspekts ir iespēja regulāri pārbaudīt konta bilanci. Tajā pašā laikā 62 % lietotāju par svarīgiem uzskata automātiskos paziņojumus par ienākošo un izejošo maksājumu radītajām bilances izmaiņām. Šī funkcija jau kopš marta sākuma bez maksas ir pieejama Nordea jaunajā mobilās bankas lietotnē.

Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) sniegtā informācija liecina, ka 2016. gada beigās vairāk nekā 270 000 klientu izmantoja mobilās bankas lietotnes. Tas nozīmē, ka laika posmā kopš 2015. gada šis rādītājs bija audzis par 56 %. Šīs tendences atbilst jaunajiem tiešsaistes aptaujas rezultātiem Latvijā, kas apliecina ļoti pozitīvu attieksmi pret mobilās bankas lietotnēm: 90 % lietotāju uzticas lietotņu drošības sistēmām, un 92 % uzskata tās par ērti lietojamām. Līdzīgi Baltijas valstu kopējiem rezultātiem Latvijas rezultāti parāda spēcīgu pieprasījumu pēc automātiskajiem paziņojumiem par ienākošiem un izejošiem maksājumiem kontā. 66 % lietotāju Latvijā uzskata, iespēja saņemt automātiskus paziņojumus par izmaiņām kontā ir svarīga.

Nordea mobilās bankas lietotne ir pieejama kā bezmaksas atjauninājums Apple App Store un Google Play lietotņu veikalos. Tā visefektīvāk darbojas ar jaunākās paaudzes autentifikācijas rīkiem, proti, Nordea kodu lietotni un jauno Kodu kalkulatoru. Sākot no šī gada 1. aprīļa, šie autentifikācijas līdzekļi būs obligāti Nordea internetbankas, mobilās un telefonbankas klientiem.

Aicinām apskatīt plašāku aptaujas datu infografiku pielikumā šeit.

* Tiešsaistes aptauju organizēja SIA "Omnicom Media Group", izmantojot organizācijas "European Society for Opinion and Market Research" (ESOMAR; www.esomar.org) standartus. Aptauja tika veikta 2017. gada februārī, un tajā piedalījās 2126 respondenti vecumā no 18 līdz 65 gadiem no visām Baltijas valstīm.



Papildu informācijai:
Edgars Žilde, Nordea bankas Komunikācijas projektu vadītājs, tālr.: 6 700 5434, mob.: 28 452 975, edgars.zilde@nordea.com