Arhīvs

Ņemot vērā veiksmīgo pieredzi, turpinājām Nordea biznesa skolas "No idejas līdz investoram" mācību programmu, dodot jaunajiem uzņēmējiem „makšķeri, nevis zivi” – praktiskas zināšanas, individuālas konsultācijas un atbalstu jaunā uzņēmuma dzīvotspējas veicināšanai.
Nordea biznesa skola "No idejas līdz investoram" 2014/2015

Piektās „No idejas līdz investoram” sezonas pusgadu ilgajās mācībās piedalījušies 60 jaunie un topošie uzņēmēji, no kuriem 20 drosmīgākie veiksmīgi prezentējuši savas biznesa idejas potenciālajiem investoriem. Aptaujājot vairāk nekā 100 Nordea biznesa skolas pēdējo trīs sezonu dalībniekus, kuri ar dažādām sekmēm izmēģinājuši savus spēkus uzņēmējdarbībā, 66% norāda, ka pēc programmas absolvēšanas turpina attīstīt uzņēmējdarbību. Savukārt aptuveni 40% izdevies piesaistīt arī finansējumu – atbalstu no privātajiem investoriem (29%), piedaloties biznesa inkubatoru programmās (10%) vai izmantojot citus alternatīvā finansējuma ieguves veidus.

 
Nordea biznesa skola "No idejas līdz investoram" 2013/2014

Ar „Randiņu ar investoru” noslēgta ceturtā Nordea biznesa skolas sezona „No idejas līdz investoram”. Pēc sešu mēnešu mācībām 30 jaunie uzņēmēji plašākai auditorijai, tostarp investoriem un biznesa eņģeļiem, prezentēja savas biznesa idejas. Šajā sezonā sadarbībā ar 26 sadarbības partneriem vadošajiem uzņēmējdarbības konsultāciju uzņēmumiem Latvijā, mentoringa un koučinga organizācijām un nozaru ekspertiem, jaunie uzņēmēji ieguva zināšanas veiksmīga biznesa uzsākšanai. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šajā sezonā no teju 400 biznesa ideju iesniegumiem, mācību programmā tika uzņemti visi tie jaunie uzņēmēji, kuri ne vien izcēlušies ar radošām un interesantām biznesa idejām, bet arī spējuši pārliecināt par šīs programmas nozīmīgumu turpmākajā biznesa attīstībā. Programma turpina sevi pierādīt, ik gadu saņemot arvien jaunu biznesa ideju pieteikumus – četru gadu laikā iesniegtas teju 3000 biznesa idejas, 200 jaunie uzņēmēji mācībās piedalījušies klātienē, taču trešā daļa veiksmīgi uzsākusi uzņēmējdarbību. Savukārt 90% pērnās mācību sezonas dalībnieku atzīst – programma palīdzējusi sekmēt biznesa attīstību, ko vērtējam kā augstu rādītāju, kas iedvesmo mūs turpināt biznesa skolas mācību programmu.

Nordea biznesa skola "No idejas līdz investoram" 2012/2013

Trešajā mācību sezonā jaunās biznesa idejas bija saistītas ar unikāliem inženiertehniskiem projektiem, tostarp dzīvojamo telpu projektēšanu un būvniecību, suvenīru, bērnu attīstošo rotaļlietu un apģērba ražošanu, kā arī sevi jau pierādījušām biznesa idejām pakalpojumu nozarē. Šajā sezonā kopā tika saņemti 300 biznesa ideju pieteikumi - seši uz vienu mācību vietu. Viens no sezonas lielākajiem veiksmes stāstiem ir programmas absolventu aktīvā līdzdalība, daloties gan savos veiksmes stāstos, gan identificējot „grābekļus”, uz kuriem nevajadzētu uzkāpt. Lielākā daļa jeb 70% Nordea biznesa skolas dalībnieku secinājuši, ka savu biznesu var īstenot pašu spēkiem, tāpēc par lielāko vērtību uzskata zināšanas. To veiksmīgi papildina tīklošanās jeb networking, jo paplašinot kontaktu loku veiksmes durvis paveras vēl plašāk. Ņemot vērā veiksmīgo pieredzi un konsultējoties gan ar mūsu skolas absolventiem, gan sadarbības partneriem, Nordea turpina biznesa skolas ideju – jaunajiem uzņēmējiem dot makšķeri nevis zivi.

Nordea biznesa skola "No idejas līdz investoram" 2011/2012

Šajā sezonā divpadsmit Nordea biznesa skolas absolventi, jaunie uzņēmēji, investoriem un plašākai auditorijai prezentēja savas biznesa idejas un jau uzsāktus biznesa projektus. Sešu mēnešu mācību ciklā jaunie uzņēmēji ieguva zināšanas un konsultācijas sava biznesa īstenošanai dzīvē. Biznesa skolas dalībnieki atzinuši, ka galvenais ieguvums ir ne tikai zināšanas un pieredzējušu profesionāļu atbalsts, bet arī tīklošanās iespēja, jauni vērtīgi kontakti un atpazīstamība. „No idejas līdz investoram 2011/2012” konkursā pieteicās gandrīz 300 pretendenti. No tiem 50 motivētākie, dzīvotspējīgāko un reizē radošāko ideju autori 6 mēnešus apmeklēja Nordea biznesa skolas lekcijas, lai iegūtu jaunas zināšanas, kontaktus, interesantu un noderīgu pieredzi, tiekoties   gan ar dažādiem Latvijas augstas klases nozaru ekspertiem un sev līdzīgi domājošiem jaunajiem uzņēmējiem.

 
Nordea biznesa skola "No idejas līdz investoram" 2010/2011

Pirmās sezonas Nordea biznesa skolas svinīgajā noslēgumā astoņi centīgākie skolas dalībnieki ieguva iespēju tikties ar potenciālajiem investoriem un aizstāvēt savas idejas. Kopā dalībai šīs sezonas mācībām biznesa skolā pieteicās gandrīz 2000 dalībnieku, apmēram 120 dalībniekiem bija iespēja noklausīties programmas 1. līmeņa lekcijas, bet programmas 2. līmeņa programmu –12 praktiskas lekcijas – noklausījās 54 dalībnieki un katrs trešais jeb 35% no Nordea biznesa skolas dalībniekiem, noslēdzoties Nordea biznesa skolai, gatavojās vai jau bija nodibinājuši savu uzņēmumu.


Nordea "Iespēju skola" 2009/2010

2009. gadā rudenī Nordea banka uzsāka mācību programmu „Iespēju skola”. Programmas mērķis – ekonomiskās lejupslīdes laikā palīdzēt Nordea klientiem, piedāvājot apgūt jaunas zināšanas, vairot konkurētspēju darba tirgū un veicināt uzņēmējdarbību. No 2009. gada rudens līdz 2010. gada vasarai notika 44 mācību nodarbības par deviņiem dažādiem tematiem, sākot no padomiem darba meklēšanā līdz ieteikumiem, kā veicināt personīgo radošumu un radīt inovatīvas biznesa idejas. Seminārus apmeklēja vairāk nekā 800 klausītāju, to skaitā vairāk nekā 240 Nordea klientu.Turpinot uzsākto misiju  – iedvesmot un motivēt jaunām iniciatīvām, Nordea kopā ar vairāk nekā 12 sadarbības partneriem uzsāka jaunu programmu „No idejas līdz investoram”.